Европейската комисия подготвя бизнеса за края на преходния период на Брекзит

Автор: |Публикувано: 19/11/2020|Категории: Счетоводство|

Дружествата трябва да се съобразят с промените до 31 декември 2020

До края на 2020 година търгуващите с Обединеното кралство дружества трябва да се подготвят за предстоящите промени във връзка с края на преходния период на Брекзит. За да помогне на малките и средни предприятия и микро-индустриите да се адаптират към новите данъчни и митнически изисквания, Европейската комисия (ЕК) продължава комуникационната си кампания „Готовност за Брекзит“ със съдействието на Националната агенция за приходите (НАП). Колкото по-скоро засегнатите дружества съобразят дейността си с промените, толкова по-нисък е рискът те да се изправят пред сериозни проблеми след края на преходния период, категорични са от ЕК.

Кампанията поставя акцент върху изготвените от ЕК Насоки за предприятията, които дават възможност на всяко дружество да се ориентира дали и по какъв начин ще бъде засегнато от промените. Според ЕК, Брекзит касае фирмите, които продават или купуват стоки, доставят или получават услуги от и на Обединеното кралство. Отнася се и до дружествата, които транспортират стоки през територията на Обединеното кралство. Бизнесът, който използва материали и стоки от Обединеното кралство, за да извършва търговия по преференциални схеми с държави — партньори на ЕС, също ще трябва да се съобрази от предстоящите промени.

Правилата и процедурите, които трябва да се спазват при сделки с Обединеното кралство, ще се различават от тези, приложими към сделките на територията на ЕС.  ДДС ще се начислява в държавата от ЕС, в която се внасят стоки от Обединеното кралство. Ще се освобождават от облагане с ДДС в ЕС стоките, които се изнасят за Обединеното кралство, но след това ще трябва да се спазват правилата, приложими за вноса на Острова.

При внос и износ на стоки от и в Обединеното кралство, както и при транспортирането им през неговата територия ще е необходимо да се подава митнически декларация. В допълнение към нея може да се наложи да бъдат предоставени данни във връзка със сигурността и безопасността. Ще има и допълнителни формалности за търговията с акцизни стоки (алкохол, тютюн или гориво).

Сподели статията, ако ти е била полезна

Последвай ни

Последни статии

Категории

За Anagami

Ние сме счетоводна компания, която инвестира много в технология и оптимизация на работни процеси. Така постигаме ниски цени при перфектно качество за клиента. Ежемесечно работим с над 400 български и международни бизнеса. Нашият екип се състои от 45 високо квалифицирани счетоводителя в София, Бургас, Варна, Пловдив и Плевен. Извършваме аутсорс на счетоводно обслужване към небазирани в България бизнеси и изпълняваме процеси изцяло по задание на клиента. Стремим се винаги да даваме повече.

Работим изцяло онлайн. Тук сме, за да бъдем полезни!

Заяви счетоводна услуга. Виж нашите счетоводни планове тук.

Свържи се с нас




    Съгласен съм предоставените от мен лични данни да бъдат използвани от "АААкаунтинг Плюс" ЕООД, за да получа релевантна информация по своето запитване.