1. Трябва да знаете какво е това, което управлявате

Липсата на адекватно отношение, знания и информация за бизнеса са фатални.

2. Трябва да познавате в дълбочина психиката на участниците на пазара

Клиенти, контрагенти, партньори – какви са техните желания, мотивация, финансови възможности?

3. Трябва да познавате психиката на тези, които биха работили за вас

Какви хора са това? Какво искат от живота? А от работодателят си?

4. Трябва да знаете на какво точно залагате в бизнеса: капитал, стратегия, и двете?

Според възможностите си определете основната линия на поведение, към която ще се придържате, тъй като всички решения които взимате и идеи, които оценявате ще се спускат по тази писта. Постоянството и единството в действията често са по-важни от това „да направиш удар“.

5. Трябва да гледате в бъдещето и да имате план за развитието в поне няколко варианта.

Много рисковано е да залагате на една карта, затова заложете на няколко. Не е важно да се привързвате към определени идеи или проекти, а да уловите попътния вятър и там където потръгне да акцентирате, а ако не потръгне да смените посоката веднага и без емоции.