Кога възниква задължение за начисляване и внасяне на ДДС?

Автор: Публикувано: 26/03/2021Актуална към: 17/03/2023
Anagami / Данъчно законодателство / Кога възниква задължение за начисляване и внасяне на ДДС?

Важно е да знаете, че от момента на регистрацията ви по ЗДДС за вас възниква задължение за подаване на месечни справки декларации по ДДС, Дневници за покупките и продажбите, както и за ежемесечно плащане на ДДС. Закъсненията се санкционират от органите на НАП.

Всяко регистрирано лице е задължено да начислява данък добавена стойност (20% или 9%) с оглед доставките, които извършва, като:

  • издава данъчен документ, най-често фактура, в който посочва данъка на отделен ред;
  • на месечна база изготвя дневници за покупки и продажби, които са облагаеми с ДДС и посочва издадените фактури или други документи;
  • на база на данните от тези дневници изчислява колко данък трябва да внесе и го посочва.

Ваше задължение е да изчислите резултата за календарния месец, който представлява разликата между общата сума на данъка, който сте начислили, и сумата на данъчния кредит.

Данъчен кредит представлява сумата, която като регистрирано лице имате право да приспаднете от данъчните си задължения за получени от вас стоки и услуги, когато извършвате доставка или внос, които се облагат. Относно правото на приспадане:

  • Ако начисленият данък превишава данъчния кредит, то трябва да внесете разликата по сметка на компетентната териториална дирекция на НАП;
  • Ако данъчният кредит превишава начисления данък, то разликата ще бъде приспадната от други парични задължения, които имате към държавата (например данъци и осигуровки, включително и за в бъдеще).
Тагове:

Счетоводно обслужване

Последвай ни

Сподели статията, ако ти е била полезна

За Anagami

Ние сме аутсорсинг компания с фокус нови технологии, дигитализация на документи, оптимизация на работни процеси, изграждане и управление на екипи.

Така постигаме пластични условия и комфортно обслужване за клиента във време на дигитална трансформация на бизнес процесите по целия свят. Ежемесечно работим с над 400 български и международни бизнеса благодарение на нашият екип от 70+ високо квалифицирани специалисти в сферата на счетоводство и администрация на бизнес процеси. Изграждаме и управляваме счетоводни и бек офис екипи за базирани извън България бизнеси и изпълняваме процеси изцяло по задание на клиента. Стремим се винаги да даваме повече.

Обслужваме изцяло онлайн. Тук сме, за да бъдем неразделна част от бизнеса на нашите клиенти и да допринесем за техния успех чрез нашата работа!

Заяви счетоводна услуга. Виж нашите счетоводни планове тук.

Свържи се с нас




    Съгласен съм предоставените от мен лични данни да бъдат използвани от "АААкаунтинг Плюс" ЕООД, за да получа релевантна информация по своето запитване.

    Още статии

    Които може да ти бъдат полезни: