20 съвета за успешно развиване на бизнес в чужбина

Автор: Публикувано: 20/11/2023Актуална към: 20/05/2024
Anagami / Бизнес / 20 съвета за успешно развиване на бизнес в чужбина

Експанзията в чужбина може да бъде вълнуваща стъпка за всеки бизнес, но крие подводни камъни, които предприемачите са склонни да не виждат. Развиването на успешен бизнес в друга страна изисква специфичен подход, проучване, предпазливост и здрав разум, отвъд еуфорията, оптимизма и плановете за бързо мащабиране.

Ето 20 съвета, които ще ви помогнат да преодолеете предизвикателствата:

  1. Предварителни проучвания

Направете задълбочен анализ на пазара, на който искате да се разширите. Разберете конкурентната среда, местните навици и предпочитания, тенденциите за развитие.

  1. Културна адаптация

Разберете и уважавайте местната култура. Адаптирайте вашите продукти, услуги, послания и комуникация към нея и най-важното разберете дали въобще биха били възприети от тази култура. Не винаги това, което работи добре в една държава, работи добре в друга. Дори, често не е така.

  1. Местни партньори

Работете с местни партньори, които разбират добре пазара и могат да ви съветват и подпомагат. Уверете, че сте добре информирани за начинът, по който местните очакват да проведете общуването с тях.

  1. Регулации и законодателство

Информирайте се за местните закони и регулации, които могат да засегнат вашия бизнес. Работете с професионалисти. Не препоръчваме да спестявате от това перо.

  1. Език

Присъединете към екипа служители, които говорят езика и се уверете, че кампаниите и брандът не се изписват или звучат неправилно, смешно или негативно.

  1. Таргетиран маркетинг

Адаптирайте вашите рекламни послания и маркетингови стратегии към местния пазар, така че да не бъдете изложени на рискове от глоби и санкции и да имате възможността да предадете посланието на бранда без отклонение или изместване на смисъла.

  1. Устойчивост

Бъдете готови да инвестирате време и ресурси, преди да видите положителни резултати. Възможно е и твърде вероятно въпреки опита, който имате, навлизането на чуждият пазар да не е толкова лесно колкото изглежда. Оставете си време и ресурси да оцелеете.

  1. Следете конкуренцията

Наблюдавайте какво правят местните конкуренти и намерете начин да предложите нещо конкурентно или по уникален начин. Ако нямате местни конкуренти, задайте си въпроса „Защо?“.

  1. Местно присъствие

Разгледайте възможностите и рисковете от разширяване на екипа на местно ниво. Проучете политическата обстановка, вкл. на съседните държави или държави с високо влияние. Опитайте да предвидите политическите рискове свързани с конкретните географски ширини.

  1. Подгответе екипа си

Обучете своя екип за спецификите на новия пазар и планирайте. Дайте им насоки, стратегия, мотивация и хъс да завладеят нови клиенти.

  1. Финансово планиране

Изгответе детайлни финансови планове, които да отчитат различните разходи на новия пазар. Заложете бюджет за непредвидени разходи.

  1. Технология в действия

Използвайте възможните нови технологии, за да подобрите ефективността и достъпността на вашите продукти или услуги, производителността на екипа.

  1. Обратна връзка

Научете се да приемате и използвате обратната връзка от местните потребители. Добре е да имате умения да я интерпретирате правилно, за което е уместно да използвате местни професионалисти.

  1. Ценообразуване

Определете правилната ценова стратегия, която да кореспондира с местните условия, очаквания и позициониране на продукта/услугата в социалните и икономически отношения.

  1. Сезонни промени и фактор климат

Вземете предвид евентуалните сезонни особености на пазара, както и възможните рискове свързани с особености в промените на температура, климат и рискове от природни бедствия.

  1. Етика и корпоративна социална отговорност

Действайте отговорно и уважавайте местните обичаи и ценности по правилен начин, който да печели доверие и уважение на местно ниво. Внимавайте с чувството за хумор.

  1. Логистика

Усъвършенствайте своята логистична верига, за да осигурите ефективни доставки и обслужване. Заложете възможни рискове в стратегията си.

  1. Взаимодействие и влияние

Установявайте връзки с местни бизнес организации и сдружения. Бъдете активна част от обществото, ако искате да се интегрирате и допринесете на стойностно ниво.

  1. Имайте „план Б“

Бъдете готови да се адаптирате към непредвидени обстоятелства и промени на пазара и знайте, че при вас като неместно лице непредвиденото може да е в повече, но това е “играта“.

  1. Дългосрочна стратегия

Фокусирайте се върху дългосрочната визия и стратегия за развитие, а не само върху краткосрочните успехи и печалби.

Изнасянето и развитието на бизнес в чужбина може да бъде сложно предизвикателство, но с правилните подход, упоритост и информация, успехът е възможен. Не бъдете твърде уверени и заслепени от първоначалният успех в собствената ви държава и не подценявайте предизвикателствата пред вас. Това ще ви помогне да решите проактивно проблемите и да се наложите.

Счетоводно обслужване

Последвай ни

Сподели статията, ако ти е била полезна

За Anagami

Ние сме аутсорсинг компания с фокус нови технологии, дигитализация на документи, оптимизация на работни процеси, изграждане и управление на екипи.

Така постигаме пластични условия и комфортно обслужване за клиента във време на дигитална трансформация на бизнес процесите по целия свят. Ежемесечно работим с над 400 български и международни бизнеса благодарение на нашият екип от 70+ високо квалифицирани специалисти в сферата на счетоводство и администрация на бизнес процеси. Изграждаме и управляваме счетоводни и бек офис екипи за базирани извън България бизнеси и изпълняваме процеси изцяло по задание на клиента. Стремим се винаги да даваме повече.

Обслужваме изцяло онлайн. Тук сме, за да бъдем неразделна част от бизнеса на нашите клиенти и да допринесем за техния успех чрез нашата работа!

Заяви счетоводна услуга. Виж нашите счетоводни планове тук.

Свържи се с нас




    Съгласен съм предоставените от мен лични данни да бъдат използвани от "АААкаунтинг Плюс" ЕООД, за да получа релевантна информация по своето запитване.

    Още статии

    Които може да ти бъдат полезни: