Подлежат ли на деклариране в БНБ сметки, открити в PayPal, Paysera, Revolut, Transferwise и други?

Автор: Публикувано: 28/06/2022Актуална към: 13/10/2022
Anagami / Статии / Счетоводство / Подлежат ли на деклариране в БНБ сметки, открити в PayPal, Paysera, Revolut, Transferwise и други?

През последните години все повече търговски дружества, при изпълнение на дейността си, използват за разплащане услугите на финтех компании като PayPal, Paysera, Revolut, Transferwise и други.

В повечето случай това са бизнеси, занимаващи се с онлайн търговия, но не само.

Услугите, предоставяни от тези компании, често пъти са по-евтини от услугите, предоставяни от търговските банки. Последните, опериращи на територията на страната, са под пряк контрол на БНБ и са  задължени да съдействат на държавните органи по различни поводи, като НАП например.

Открите сметки от български търговски дружества в банки и финтех компании, регистрирани извън територията на страната, не са под контрола нито на БНБ, нито на НАП и други органи. По този начин се поражда възможност за възникване на определени злоупотреби от некоректни техни ползватели. Това е причината, която е наложила задължението, сметките, открити в подобни платежни системи и банкови сметки в чужбина да бъдат декларирани в БНБ и да подлежат на последващ контрол.

Откритите в чужбина сметки следва да се декларират първоначално чрез подаване на бланка “Декларация – образец СПБ-2” в БНБ в 15- дневен срок от датата на откриване на сметката. Подаването може да се извърши на място, чрез куриер или по електронен път с КЕП. Ако се подава на място или по куриер, трябва да се представят два екземпляра, като единият се връща на лицето със заверка.

След като  вече са декларирани тези обстоятелства, съгласно чл. 9, ал. 1, т. 2 от Наредба № 27, за регистрираната в БНБ сметка следва задължението на всяко тримесечие да се подава отчетна форма образец СПБ-5, в която се посочва най-общо: началното салдо към периода, постъпления, плащания и крайно салдо. Срокът за подаване е до 20-то число на месеца, следващ отчетното тримесечие, с изключение на четвъртото тримесечие на годината – срокът е до 25 януари на годината, следваща отчетната година.

Актуално към: 28.06.2021 г.

Последвай ни

Сподели статията, ако ти е била полезна

Последвай ни

anagami-biznes-kalkulatori
Anagami Бизнес Документи
Anagami Бизнес Документи
anagami-biznes-kalkulatori

Последни статии

За Anagami

Ние сме аутсорсинг компания с фокус нови технологии, дигитализация на документи, оптимизация на работни процеси, изграждане и управление на екипи.

Така постигаме пластични условия и комфортно обслужване за клиента във време на дигитална трансформация на бизнес процесите по целия свят. Ежемесечно работим с над 400 български и международни бизнеса благодарение на нашият екип от 70+ високо квалифицирани специалисти в сферата на счетоводство и администрация на бизнес процеси. Изграждаме и управляваме счетоводни и бек офис екипи за базирани извън България бизнеси и изпълняваме процеси изцяло по задание на клиента. Стремим се винаги да даваме повече.

Обслужваме изцяло онлайн. Тук сме, за да бъдем неразделна част от бизнеса на нашите клиенти и да допринесем за техния успех чрез нашата работа!

Заяви счетоводна услуга. Виж нашите счетоводни планове тук.

Свържи се с нас




    Съгласен съм предоставените от мен лични данни да бъдат използвани от "АААкаунтинг Плюс" ЕООД, за да получа релевантна информация по своето запитване.

    Още статии

    Които може да ти бъдат полезни: