Какво мога да отчитам като разход на фирмата си?

Автор: Публикувано: 13/06/2022Актуална към: 01/09/2022Категории: Счетоводство

Важна част от работата на едно дружество се състои в това какви разходи може да отчита то. Защо? Защото от разходите, които имате зависи печалбата  или при един и същи приходи, ако имате повече разходи, то бихте имали по-малка печалба и съответно по-малка величина на данъка върху тази печалба.

Двата основни критерия, за да признаете един разход като такъв са:

  1. Разходът да е свързан с генерирането на приходи /с дейността/

Всичко, което е свързано пряко или косвено с конкретните приходи, които фирмата  е създадена да генерира е реален разход.  Обратно – това, което няма никаква връзка с очакваните постъпления в предприятието няма основания да бъде данъчно признат разход. Разбира се, трябва да гледаме глобално на разходваните средства, тъй като не всички разходи могат да бъдат отнесени директно към производствения процес, което не означава, че нямате право да ги използвате. Индиректната свързаност с моделът на бизнеса е също основание за признаване на разход.

  1. Разходът да е документално обоснован

Това означава да имате документ за всичко закупено.  В общия случай ако сте пазарували от фирми – фактура,  ако сте купували от физически лица – хонорар сметка или договор за покупко – продажба.  Възможни са и други хипотези, но важното е да имате доказателство в документална форма за извършената покупка на името на фирмата.

Последвай ни

Сподели статията, ако ти е била полезна

За Anagami

Ние сме счетоводна компания, която инвестира много в технология и оптимизация на работни процеси.

Така постигаме ниски цени при перфектно качество за клиента. Ежемесечно работим с над 400 български и международни бизнеса. Нашият екип се състои от 55+ високо квалифицирани счетоводителя в София, Бургас, Варна, Пловдив и Плевен. Извършваме аутсорс на счетоводно обслужване към небазирани в България бизнеси и изпълняваме процеси изцяло по задание на клиента. Стремим се винаги да даваме повече.

Работим изцяло онлайн. Тук сме, за да бъдем полезни!

Заяви счетоводна услуга. Виж нашите счетоводни планове тук.

Свържи се с нас




    Съгласен съм предоставените от мен лични данни да бъдат използвани от "АААкаунтинг Плюс" ЕООД, за да получа релевантна информация по своето запитване.

    Още статии

    Които може да ти бъдат полезни:

    • Класифицираният електронен подпис /КЕП/ изпълнява ролята на саморъчно положен подпис, както при физическите, така при юридическите лица  в дигиталното пространство. КЕП може да се издаде на: Физическо лице. Като за издаването му е необходимо единствено ...

    • Категории: Труд и право

      Има обстоятелства около ползването на болничен, за които и служителите, и работодателите често не си дават сметка. Странно, но факт:  боледуването през октомври е по-добре платено от боледуването през май или декември. Само  работните дни ...

    • Категории: Счетоводство

      Кои са необходимите документи при проверка от Инспекцията по труда? В тази статия, направихме списък на възможните документи, които могат да бъдат изискани от Вас при проверка от Инспекцията по труда: Договор със служба по ...