Какво мога да отчитам като разход на фирмата си?

Автор: Публикувано: 13/06/2022Актуална към: 20/05/2024
Anagami / Счетоводство / Какво мога да отчитам като разход на фирмата си?

Важна част от работата на едно дружество се състои в това какви разходи може да отчита то. Защо? Защото от разходите, които имате зависи печалбата  или при един и същи приходи, ако имате повече разходи, то бихте имали по-малка печалба и съответно по-малка величина на данъка върху тази печалба.

Двата основни критерия, за да признаете един разход като такъв са:

  1. Разходът да е свързан с генерирането на приходи /с дейността/

Всичко, което е свързано пряко или косвено с конкретните приходи, които фирмата  е създадена да генерира е реален разход.  Обратно – това, което няма никаква връзка с очакваните постъпления в предприятието няма основания да бъде данъчно признат разход. Разбира се, трябва да гледаме глобално на разходваните средства, тъй като не всички разходи могат да бъдат отнесени директно към производствения процес, което не означава, че нямате право да ги използвате. Индиректната свързаност с моделът на бизнеса е също основание за признаване на разход.

  1. Разходът да е документално обоснован

Това означава да имате документ за всичко закупено.  В общия случай ако сте пазарували от фирми – фактура,  ако сте купували от физически лица – хонорар сметка или договор за покупко – продажба.  Възможни са и други хипотези, но важното е да имате доказателство в документална форма за извършената покупка на името на фирмата.

Тагове:

Счетоводно обслужване

Последвай ни

Сподели статията, ако ти е била полезна

За Anagami

Ние сме аутсорсинг компания с фокус нови технологии, дигитализация на документи, оптимизация на работни процеси, изграждане и управление на екипи.

Така постигаме пластични условия и комфортно обслужване за клиента във време на дигитална трансформация на бизнес процесите по целия свят. Ежемесечно работим с над 400 български и международни бизнеса благодарение на нашият екип от 70+ високо квалифицирани специалисти в сферата на счетоводство и администрация на бизнес процеси. Изграждаме и управляваме счетоводни и бек офис екипи за базирани извън България бизнеси и изпълняваме процеси изцяло по задание на клиента. Стремим се винаги да даваме повече.

Обслужваме изцяло онлайн. Тук сме, за да бъдем неразделна част от бизнеса на нашите клиенти и да допринесем за техния успех чрез нашата работа!

Заяви счетоводна услуга. Виж нашите счетоводни планове тук.

Свържи се с нас




    Съгласен съм предоставените от мен лични данни да бъдат използвани от "АААкаунтинг Плюс" ЕООД, за да получа релевантна информация по своето запитване.

    Още статии

    Които може да ти бъдат полезни: